چاپ پارچه

چاپ پارچه رو مبلی | چاپ پرده

چاپ پارچه رو مبلی

یکی از مواردی که ما ایرانی‌ها به آن توجه می‌کنیم و برایمان مهم است؛ دکوراسیون منزل است. دوست داریم وسایل مختلف خانه از هر نظر با هم هماهنگ باشند و ظاهر خانه شیک دیده شود. یکی از مواردی مهم در این موضوع پرده‌ها و مبلمان منزل است. هر کدام از این موارد انواع مختلفی دارند، برای مثال پرده‌ها سلطنتی، مدرن یا کلاسیک هستند و شما متناسب با دکوراسیون داخلی منزلتان مدل و رنگ پرده را انتخاب می‌کنید. این رنگ و مدل باید طوری باشد که با سایر وسایل به خصوص مبلمان هم‌خوانی داشته باشد. حتی خیلی از افراد دوست دارند، شکل و طرح مورد علاقه خودشان را روی پرده و مبلمان داشته باشند. در سال‌های دور امکان این کار وجود نداشت و شما باید از همان طرح‌هایی  که در بازار بودند خرید می‌کردید؛ اما امروزه صنعت چاپ گسترش پیدا کرده است و شما می‌توانید طرح دلخواه خودتان را بدون هیچ محدودیتی روی پرده یا پارچه مبلمان تان چاپ کنید. در این مقاله قصد داریم به طور کامل در مورد چاپ پارچه رو مبلی و چاپ پرده صحبت کنیم. اگر شما هم قصد چاپ طرح بر مبل و پرده منزلتان را دارید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا پاسخ سوالات‌تان را بیابید.

چاپ پارچه برای مبلمان

چاپ پارچه برای مبلمان اخیرا در بین افراد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. البته برای این کار بهتر است فاکتورهای مختلفی مثل رنگ و سبک محیط توجه داشته باشید.

چاپ طرح برای مبل زمانی کارایی دارد که طرح خاصی مد نظر دارید یا مبل با سبک مورد نظرتان را پیدا کرده‌اید ولی طرح دلخواه در بازار موجود نیست. در این زمان می‌توانید طرح مورد نظرتان را برای چاپ سفارش دهید. این کار با توجه به نوع پارچه و طرح مدنظرتان با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. هر کدام از روش‌ها هم مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. روش‌های چاپ پارچه به شرح زیر است:

  1. چاپ دیجیتال
  2. چاپ سابلیمیشن

چاپ دیجیتال

در چاپ دیجیتال پارچه مبل، طرح با کیفیت بسیار بالا و با تمام جزئیات چاپ می‌شود. به همین دلیل این روش از محبوبیت بالایی برخوردار است. البته این کیفیت بالا روی قیمت تاثیرگذار است و هزینه آن نسبت به سایر روش‌ها بیشتر است.

در چاپ دیجیتال رومبلی طرح موردنظر به طور مستقیم بر روی پارچه چاپ می شود. به همین دلیل است که جزئیات با دقت بیشتری بر روی پارچه رومبلی چاپ می شود.

چاپ سابلیمیشن

یکی دیگر از روش های چاپ پارچه، چاپ سابلیمیشن است‌. در این روش طرح روی کاغذ چاپ می‌شود و در نهایت با استفاده از حرارت و فشار روی پارچه منتقل می‌شود. این روش نوعی چاپ غیر مستقیم است و هزینه آن نسبت به چاپ دیجیتال پایین‌تر است.

چاپ پرده طرح دار

از آنجایی پرده نقش مهمی در هر محیط دارد و اگر از وظایفی مثل تعادل دما، حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از تابش نور بگذریم؛ نقش مهمی در زیبایی هم دارد. زیبایی پرده‌های طرح دار و اینکه مطابق با سلیقه و خواست کاربر هستند، باعث شده تا چاپ طرح بر پرده بسیار محبوب شود.  برای چاپ طرح روی پرده نیز باید به جنس آن توجه داشته باشید. اگر قصد چاپ طرح بر پرده را دارید احتمالا سوالاتی در این مورد در ذهنتان است؛ چند مورد از این سوالات را در ادامه بررسی کرده و به آن‌ها پاسخ داده‌ایم.

پرده‌های چاپ شده قابل شستشو هستند؟

با توجه به اینکه پرده‌ها در معرض گرد و غبار و انواع مختلفی از آلودگی‌ها قرار دارند، لازم است مداوم شسته شوند. این موضوع باعث شده تا برخی از افراد در مورد آسیب دیدن پرده طرح دار نگران شوند.

اگر به هنگام چاپ از جوهری با کیفیت استفاده شود، سر به هنگام شستشو آسیب نمی‌بیند؛ اما اگر از جوهری بی کیفیت استفاده شود، احتمال رنگ پریدگی و آسیب به پرده وجود دارد. به‌طور کلی هر چقدر  جوهر چاپ با کیفیت باشد و از  دستگاه‌های پیشرفته برای چاپ استفاده شده باشد، مقاومت آن در برابر شستشو بیشتر است.

چاپ روی پارچه های مختلف با دستگاه

چاپ روی پارچه‌های مختلف با دستگاه‌ها و روش‌های مختلفی انجام می‌شود. به طور کلی انواع دستگاه چاپ روی پارچه به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • دستگاه چاپ روی پارچه یا پرینترهای سابلیمیشن و ظرفیت کم
  • دستگاه چاپ روی پارچه یا پرینترهایی دارای ظرفیت متوسط و سایز و فونت بزرگتر
  • دستگاه چاپ پارچه دیجیتال صنعتی یا پرینترهای رنگی صنعتی دارای ظرفیت حداکثر

چاپ دیجیتال رومبلی

برای چاپ پارچه رو مبلی، بیشتر از روش چاپ دیجیتال استفاده می‌شود. در روش چاپ دیجیتال رو مبلی، طرح مدنظر کاربر به شکل مستقیم روی پارچه چاپ می شود. به همین دلیل جزئیات با دقت بیشتری بر روی پارچه رومبلی چاپ می شود. با اینکه هزینه چاپ دیجیتال بالاتر است اما به خاطر کیفیت بالا، طرفداران زیادی دارد.

ما در شرکت کارخانجات پیله، در زمینه چاپ پارچه فعالیت میکنم و طرح‌های دلخواه کاربر را با بهترین دستگاه‌ها و بالاترین کیفیت چاپ می‌کنیم.

برای شروع همکاری و استعلام قیمت، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *