چاپ پارچه

چاپ پارچه طاقه

چاپ پارچه طاقه

برای اینکه بدانید طرحی که داده اید بر روی لباستان چاپ کنند، چه قدر می تواند بماند و یا در پروسه شست و شو تاب بیاورد، نیاز دارید بدانید که در چاپ آن از چه تکنیکی استفاده شده است. چاپ روی پارچه و به خصوص لباس و تی شرت طرفداران خاص خودش را دارد که البته کم هم نیستند. برای چاپ روی پارچه، مانند چاپ پارچه طاقه و انواع پارچه های دیگر از روش های مختلفی استفاده می شود و هر روش دستگاه خاص خود را می‌‌‌طلبد.

در یک دسته بندی کلی می توان انواع روش های چاپ طرح روی پارچه را به چهار دسته زیر تقسیم‌بندی کرد:

 

انواع روش چاپ روی پارچه

چاپ مستقیم: در این روش، طرح و یا الگو به طور مستقیم روی پارچه چاپ می‌شود یا به عبارتی رنگ یا رنگدانه مستقیم روی سطح پارچه پاشیده می‌شود.

 

  چاپ غیرمستقیم: در این روش رنگ مستقیم روی پارچه قرار نمی‌گیرد، بلکه اول طرح دلخواه روی کاغذهای مخصوص و شفافی چاپ می‌شود و سپس با استفاده از سیستم حرارتی و یا پرس به پارچه منتقل می‌شود

 

چاپ مقاوم: در این نوع چاپ ابتدا بخش هایی از پارچه را با خمیر مخصوصی می‌پوشانند و بعد پارچه را رنگ می‌زنند، مشخص است که بخش هایی از پارچه که خمیر روی آن است، رنگ نمی گیرد و به این ترتیب وقتی خمیر از روی پارچه برداشته می‌شود، طرح ایجاد می‌شود.

 

چاپ تخلیه: در این روش اول پارچه به طور کامل رنگ زده می‌شود و سپس با استفاده از مواد شیمیایی رنگ ها از روی بخش های انتخابی از پارچه برداشته می‌شود و آنچه به جای می‌ماند، طرح انتخابی است.

هر یک از دسته بندی های ذکر شده، خود می تواند به روش ها و یا بهتر است بگوییم تکنیک های مختلفی انجام شود.

 

انواع چاپ پارچه

فراموش نکنید جدا از روش انتخابی، کیفیت جوهر چاپ در ماندگاری و حتی ظرافت طرح انتخابی اهمیت بسیاری دارد. جوهری که برای چاپ انتخاب می‌شود باید متناسب با جنس پارچه باشد. برای مثال جوهری که برای چاپ روی پارچه نخی به کار می‌رود با جوهر چاپ روی پلی استر متفاوت است.

 

جوهر اسید، جوهر دیسپرز، جوهر پیگمنت، جوهر ری اکتیو و جوهر سابلیمیشن از انواع جوهرهایی هستند که در چاپ روی پارچه البته بسته به تکنیک انتخابی و جنس پارچه مورد نظر، استفاده می‌شوند.

 

برای مثال برای پارچه های نخی و یا پارچه هایی که الیاف طبیعی دارند، بیشتر از جوهرهای ری اکتیو و پیگمنت استفاده می‌شود. در حالی که جوهرهای سابلیمیشن و دیسپرز برای پارچه های پلی استر و یا پارچه های با الیاف مصنوعی به کار می‌روند.

در چاپ روی پارچه با تکنیک سابلیمیشن هرچه درصد پلی استر پارچه بیشتر باشد، کیفیت چاپ بهتر خواهد بود. به طور کلی در پارچه هایی با هفتاد درصد پلی استر، اگر چاپ با اصول تکنیکی آن انجام شود، نتیجه قطعاً رضایت بخش خواهد بود.

 

نه تنها جنس پارچه که حتی رنگ اولیه پارچه هم در چاپ طرح روی آن موثر است.احتمالاً دقت کرده اید که اکثر طرح های چاپی بر روی تیشرت هایی با رنگ سفید زده می‌شوند. در حقیقت بخشی از ظرافت طرح چاپ شده بستگی به آن دارد که طرحتان چه رنگ هایی را در خود دارد و خود پارچه چه رنگی است.

 

چاپ پارچه طاقه در پیله

دستگاه چاپ طاقه پارچه

چاپ طاقه پارچه در پیله با دستگاه‌ های مبتنی بر روش تصعید انجام می‌گیرد. اکثر تولیدکنندگان از دستگاه پرینتر سابلیمیشن و دستگاه پرس حرارتی مکمل آن یعنی کلندر سابلیمیشن برای چاپ بر روی پارچه‌ های عریض و با متراژ بالا استفاده می ‌کنند. در صنایع مختلف همچون پوشاک، پرده، رومیزی، صنایع مبلمان و دکوراسیون منازل، چاپ بر روی طاقه پارچه مهم است.

 

دو دستگاه مهم و اصلی در چاپ طاقه پارچه عبارت ‌اند از:

 

دستگاه سابلیمیشن

چاپ برروی پارچه طاقه ای با پرینتر سابلیمیشن انجام می ‌شود. این یک روش رایج چاپ بر روی پارچه پلی استری است که هدف آن چاپ طرح گرافیک مد نظر بر روی رول کاغذ سابلیمیشن است. استفاده از این پرینتر آسان، اتوماتیک و مقرون ‌به‌ صرفه برای افزودن سلایق شخصی و تولید پارچه هایی با طراحی خاص است.

کیفیت نهایی این چاپگر سبب افزایش محبوبیت به کارگیری آن توسط تولیدکنندگان بوده‌ است. برای چاپ سابلیمیشن بر روی طاقه پارچه نیازمند ابزارآلات و ملزومات خاص آن یعنی کاغذ سابلیمین و مرکب سابلیمیشن هستید. کاغذ سابلیمیشن یک کاغذ معمولی نیست و دارای یک روکش به نام کوتینگ است. پوشش خاص آن سبب می‌شود که مرکب را بر روی خود نگه دارد. مرکب سابلیمیشن قرارگرفته بر روی کاغذ به ‌سرعت پس ‌از اعمال بر روی آن خشک ‌شده و تا آماده مراحل بعدی چاپ شود.

 

دستگاه کلندر سابلیمیشن

دستگاه کلندر نوعی دستگاه پرس حرارتی مختص به انتقال حرارتی طرح از کاغذ به طاقه و رول پارچه است. دستگاه‌ های کلندر با ساختار یکسان و با ویژگی‌ های متفاوت و ابعاد مختلف جهت انجام پرس در عرض‌ های مختلف پارچه طراحی شده ‌اند. پیکربندی این دستگاه به‌ گونه ‌ای است که شامل یک میز کار و نمد جهت انتقال پارچه پس ‌از چاپ است. کلندر برخلاف پرس حرارتی که دارای صفحه تخت برای پرس است دارای دو غلطک است که این دو غلطک از روغن داغ پر می‌شود و فشار و گرمای لازم برای تصعید مرکب و نفوذ آن به الیاف پارچه را فراهم می ‌کند. به لطف دستگاه‌ های کلندر پیشرفته امکان تولید روزانه تا پنج هزار متر پارچه نیز فراهم است.

 

چگونگی انجام چاپ طاقه پارچه

دستگاه ‌های سابلیمیشن دارای یک تکنولوژی پیشرفته با هد ها و نازل ‌های اتوماتیک هستند که طراحی که به آن ارسال‌ شده را با دقت و کیفیت بالا بر روی رول کاغذ چاپ می‌کنند. نازل ها که با کارتریج مرکب با رنگ های CMYK تجهیز شده اند با حرکت رفت و برگشتی مرکب را مطابق با طراحی گرافیکی برروی کاغذ منتقل می‌کنند. پس ‌از انجام چاپ بر روی کاغذ زمان آن رسیده که رول کاغذ در دستگاه کلندر قرار بگیرد. دستگاه‌ های کلندر دو محفظه جدا برای قرارگیری کاغذ و رول پارچه را دارد. بعد از آنکه پارچه خام در آن قرار گرفت تحت فشار و گرما دو رول کاغذ طراحی‌ شده را به رول پارچه پرس می‌‌کند تا مرکب از کاغذ به پارچه منتقل شود.

 

مزیت چاپ بر روی طاقه پارچه

چاپ بر روی طاقه پارچه نسبت ‌به پارچه برش خورده بسیار آسان ‌تر است. روند چاپ بر روی طاقه زمان ‌بر نیست و نسبت ‌به پارچه برش خورده نیاز به نیروی کار کاهش می‌‌یابد، زیرا فرآیند هر دو دستگاه به‌ صورت کاملاً اتومات انجام می‌شود.

دومین مزیت بر روی پارچه طاقه ای با متراژ بالا کاهش هزینه چاپ است. به دلیل عدم نیاز به نیروی کار و دخالت دست در هزینه‌ های تولید می‌ توان صرفه ‌جویی کرد. پارچه‌ ها و محصولات برش خورده و دوخته‌ شده ممکن است که در قسمت ‌های درز و دوخت رنگ را نپذیرند، بنابراین توصیه می‌ شود که در صورت امکان بهتر است که چاپ پارچه بر روی طاقه صورت بگیرد. در چاپ طاقه پارچه به دلیل ساده بودن فرآیند مدت ‌زمان چاپ کاهش می ‌یابد. در چاپ پارچه برش خورده فرآیند کمی پیچیده می‌ شود و نیاز به‌ دقت بالا دارد، زیرا طراحی کاغذ باید به‌ دقت بر روی قسمت دلخواه فیکس شود و سپس در دستگاه پرس قرار بگیرد که نیاز به ‌مهارت بالایی دارد. بنابراین از هر جهت چاپ بر روی پارچه طاقه ای مقرون ‌به‌ صرفه‌ تر، آسان ‌تر و بهینه‌ تر و سریع ‌تر خواهد بود.

 

نکات چاپ پارچه طاقه ای

باید دقت داشت در انجام چاپ پارچه طاقه ای به دلیل ماهیت و جنس پارچه های پلاستیکی و پلی استری حرارت دستگاه کلندر باید به ‌دقت تنظیم شود. پارچه ‌های پلی استری اغلب پس ‌از قرارگیری در دستگاه کلندر به دلیل حرارت مقداری از ابعاد خود گاهاً تا پنج درصد از متراژ خود را از دست می ‌دهند و به ‌اصطلاح آب رفت دارند.

کیفیت دستگاه پرینتر و بیش ‌از آن کلندر در انتقال صحیح طرح بسیار تأثیر گذار است. فشار و حرارت در دستگاه کلندر باید برای انتقال یکنواخت و هماهنگ در تمام رول یکسان باشد. دستگاه پرینتر باید کاملاً یکنواخت طرح را برروی کاغذ چاپ کند و اثری از خطوط و محو شدگی در کاغذ ایجاد نکند. به ‌علاوه کیفیت دستگاه کیفیت ملزومات از جمله کاغذ و مرکب نیز فاکتوری تعیین ‌کننده در چاپ پارچه های رولی است.

 

مزایای استفاده از چاپگر سابلیمیشن در چاپ طاقه پارچه

امکان شخصی ‌سازی و سفارشی ‌سازی با این روش از چاپ برای تولید محصولات خاص و پارچه‌ هایی که متفاوت از محصولات تولیدی صنعتی و بازاری است را به ‌راحتی فراهم می‌ کند. برای طراحان لباس و برندهایی که هدفشان تفاوت و تمایز از سایر محصولات است دستگاه چاپ پارچه می ‌تواند این آزادی را بدهد که خلاق باشند و ایده ای خود را به گونه‌ ای که از طریق روش ‌های دیگر امکان‌ پذیر نیست به واقعیت تبدیل کنند.

سرعت انجام چاپ طاقه پارچه با دستگاه‌ های پرینتر و کلندر سابلیمیشن که از فناوری ‌های پیشرفته و اتوماتیک بهره می ‌برند بسیار زیاد است.

امکان تولید با تیراژ بالا برای واحد های تولیدی را فراهم می ‌کند.

سطح کیفیت بالا، امکان اعمال طراحی و گرافیک های پیچیده با رنگ ‌های شاداب و عمر چاپ بالا بدون محو شدگی و کاهش کیفیت رنگ از جمله مزیت‌ هایی است که با چاپ سابلیمیشن به دست می ‌آید.

چاپ پارچه پیله به عنوان مرکزی تخصصی جهت طراحی، چاپ و تولید انواع پارچه و لباس، این امکان را برای مشتریان خود فراهم نموده است که بتوانند صفر صد تا نیازهای خود را پیرامون این حوزه بر طرف نمایند.
کارخانجات چاپ پارچه پیله با چندین سال سابقه و با مشاورین متخصص آماده ارائه مشاوره در خصوصپ چاپ طاقه پارچه به متقاضیان گرامی است. جهت دریافت قیمت و هرگونه سؤالات تکمیلی از طریق راه‌های ارتباطی با بخش کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید.

 

 چاپ پارچه پرده ای

چاپ روی پارپه هازانچاپ روی پارچه هازان

این پارچه الیاف ضخیمی دارد و از استحکام بالایی برخوردار است و معمولا به عنوان پرده استفاده می‌شود.

پارچه هازان نوعی پارچه مخمل است و قدرت رنگ پذیری بالایی دارد لذا از آن برای چاپ طرح ها استفاده می‌شود.

 

مزایا: برای چاپ طرح روی پارچه هازان محدودیتی در مورد طرح و رنگ وجود ندارد.

این پارچه قابل شستشو و ضد حساسیت می‌باشد.

برای دکوراسیون داخلی و خارجی بسیار مناسب است.

 

قیمت چاپ‌روی پارچه هازان: به نوع پارچه, طول و عرض پارچه,شکل طرح و مقدار جوهر به کار رفته بستگی دارد.

 

چاپ پارچه نخی

چاپ بروی پارچه نخی به صورت زیر است:

در این روش پارچه را روی تی شرت یا مانتو مدنظر می گذارند و کاغذ سابلیمیشن معمولی را روی آن قرار می دهند سپس با پرس حرارتی طرح مدنظر را چاپ می‌کنند.

پارچه نخی یکی از محبوب ترین پارچه های جهان و یکی از قدیمی ترین پارچه هاست. این پارچه یک فیبر طبیعی است که از هسته بذر گیاه پنبه به دست می آید. پنبه را می توان بافته یا پارچه ای بافت ، با ۲ نوع بافت معمول، ساده و پارچه ای. یک ساتن بافی نیز وجود دارد که ساتن تولید می‌کند.

 

با سفارش چاپ بروی پارچه نخی می توانید از مزایای زیر بهره مند شوید:

پارچه نخی چاپ شده برای محیط ، بدن شما مفید است پارچه های نخی از استحکام ، دوام بیشتر و چروک شدن کمتر برخوردار هستند.

چاپ روی‌پارچه نخی نرم، طبیعی و قابل تنفس است که ضد آلرژی است، به این معنی که پوست حساس را تحریک نمی کند و آلرژی ایجاد نمی کند. پارچه نخی فاقد مواد شیمیایی است و برای پوشیدن نزدیک به بدن در تمام فصول عالی است. این رطوبت را جذب کرده و از پوست دور می کند و همچنین می تواند گرما را از بین ببرد و شما را خنک نگه دارد.

 

چاپ طاقه ای پارچه کتان

کتان یک پارچه طبیعی است که به علت بهره‌مندی از توانایی کنترل رطوبت، راحتی استفاده و دوام زیاد در صنعت مد و فشن بسیار استفاده می‌شود. با استفاده از دستگاه‌‎های چاپ دیجیتال روی پارچه می‌توان روی پارچه کتان چاپ را انجام داد. به منظور بهره‌مندی از بالاترین کیفیت در هنگام چاپ دیجیتال روی کتان لازم است که از جوهرهای به اصطلاح (واکنش‌گرا) در پرینتر‌های چاپ دیجیتال استفاده کرد زیرا این مدل از جوهرها بالاترین سرعت شسشتو را برای چاپ روی کتان فراهم می‌کنند.

 

کیفیت چاپ پارچه طاقه ای

یکی دیگر از مزایای بسیار مهمی که تیم تخصصی چاپ پارچه در پیله تکس در اختیار شما قرار می دهد این است که پارچه های شما با استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا به چاپ می رسند و به همین علت نیز کیفیت چاپ آنها بسیار بالا خواهد بود. امروزه برندهای مختلفی در ایران در این زمینه فعالیت دارند ولی اکثر آنها از تجهیزات بسیار قدیمی برای چاپ استفاده می کنند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا کیفیت چاپ آنها بسیار پایین باشد. در مجموعه کارخانجات چاپ پارچه پیله برای به حداقل رساندن تفاوت رنگ ها روی نمایشگر و چاپ خروجی عملیات کالیبره رنگ و سیستم پروفایل سازی را قبل از فرایند چاپ برای هر طرح اجرا می‌شود تا کاربر از این طریق به خروجی مطلوب خود برسد.

 

چاپ پارچه در تهران

کارخانجات چاپ پارچه پیله با افتخار پیشرو در خدمات چاپ پارچه در تهران و کل کشوربوده و تجربه کار اشخاص حقیقی و حقوقی با مجموعه چاپ پارچه پیله و نیز مشتریانی که بصورت مداوم با ما در ارتباط هستند، گواه رضایت آنها از عملکرد این مجموعه است. ما در تلاشیم تا بتوانیم از هر نظر مشتریان و مخاطبانمان را راضی نگاه داشته و همیشه میان دیگر همکاران برای مشتریان جایگاه ویژه‌ای داشته باشیم. معتقدیم موجودیت ما در گرو رضایت مشتریان است، همانگونه که شکل گیری و توسعه ما بر این اصل استوار بوده.

 

چاپ پارچه طاقه ای

 نحوه سفارش چاپ پارچه طاقه ای

اگر به دنبال چاپ لباس برای برند خود هستید بهتر است قبل از هر کاری با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. ما به شما کارشناسان چاپ پارچه پیله را پیشنهاد می‌کنیم. این چاپخانه علاوه بر مشاوره در این زمینه کارهای شما را به کمک تجهیزات به روز چاپ لباس با کیفیت بالا انجام می‌دهد. می‌توانید سفارش چاپ لباس بر روی هر نوع پارچه را به صورت آنلاین به این مجتمع بسپارید و از کیفیت محصول دریافتی و نهایی اطمینان داشته باشید.

۱ دیدگاه در “چاپ پارچه طاقه

  1. صابر رشتاک گفت:

    با سلام و دروذ فراوان بر تمام عزیزان گرداننده از دیدن این معرفی نامه کارحانه لذت بردم و انرژی مثبت پیداکردم که وطن پرستانی در این شرایط بجای رفتن پیش اقازاده ها امثال خاوری به صنعت خدمت میکنند خدا پشت و پناه شما سلامت و پایدار باشید صابر رشتاک مدرس زشته شیمی نساجی و مشاور فنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *